Edwin vervolgt: ‘Het dashboard en het adviesrapport met de Zes IT-succesfactoren gaven ons snel inzicht in IT-tevredenheid, onze processen en automatisering. Ook gaven onze interne IT-klanten en IT-medewerkers voorstellen om productiviteit en innovatie te verbeteren. Daardoor is onze in 2018 neergezette visie, strategie en aanpak “IT is meer dan technologie” verder aangescherpt.'
‘Het raamwerk van de Zes IT-succesfactoren, in combinatie met het doormeten met de BusinessITScan® is erg plezierig: het is heel herkenbaar voor onze collega’s in Business en IT: de automatisch gegenereerde adviezen, en de door collega’s ingevoerde verbetervoorstellen kunnen we direct koppelen aan eigenaren in onze organisatie. De Prioriteiten&Actiemodule faciliteert dat, zodat we de verbetervoorstellen eenvoudig kunnen prioriteiten en opvolgen’.
'Inmiddels zijn de verzamelde inzichten ook met de directieteams gedeeld. Edwin vertelt daarover: ‘Het is in onze retailorganisatie logisch dat iedereen snel moet schakelen. Sportliefhebbers worden steeds modebewuster, waardoor we collecties sneller moeten wisselen. Veel bedrijfsprocessen, gegevens en informatiesystemen moeten we daarop inrichten en sneller aanpassen. Het dashboard van de BusinessITScan® laat ons zien waar we staan en waar aanpassingen nodig zijn. Dat aanpassen is een continue uitdaging, in zoveel landen en met zoveel verschillende collega’s. Met ons IT-team is het prachtig dat we daar dagelijks een mooie rol in kunnen spelen.'
“We like to move IT!"