CCO en IT-manager over de resultaten van de BusinessITScan

Caliber.global reflecteert op digitale strategie

Caliber.global: Project logistics, Made Easy

Caliber.global is een gespecialiseerde wereldwijde logistiek dienstverlener, die klanten helpt met hun project supply chain. Caliber.global is een unieke organisatie die retailers helpt met het plaatsen en vernieuwen van meubels. Klant zijn onder andere Rituals, Starbucks, Victoria’s Secret en Levi’s.

Met een control tower en diverse geavanceerde applicaties worden klanten, leveranciers, logistiek dienstverleners real time verbonden. Dit ontzorgt retailers bij het bieden van een optimale winkelbeleving voor consumenten in meer dan 65 landen. Caliber.global heeft vestigingen in Nederland, Verenigde Staten, Canada, China en India.

Arjan Oudejans is als Chief Commercial Officer verantwoordelijk voor zowel business development als IT. Marcellus van den Berg is als Director Solutions Development verantwoordelijk voor alle IT-platformen.

 
 
 
 
 
 
 
 

Duurzame logistiek

Caliber.global biedt haar klanten een CO2 calculator: een revolutionaire tool om retailers volledige CO2 neutraal te maken. Marcellus: “Met alle supply chain data in onze systemen kunnen we de CO2 impact berekenen per project, per regio en per tijdlijn. We verzamelen data van alle transportbewegingen (weg/lucht/zee) en magazijnactiviteiten op basis van industriestandaarden.

Zonder informatiestromen geen goederenstromen

Arjan vertelt over het regisseren van alle goederenstromen: “We ontzorgen onze klanten maximaal door voor hen de fysieke stromen rond de nieuwbouw en verbouw van winkels te plannen en beheersen. Het is daarbij absoluut key om onze informatiestromen continu te verbeteren. We lijken (en zijn natuurlijk) een logistiek bedrijf, maar onze mensen en IT-platformen zijn absoluut de ruggegraat voor onze diensten. Niet voor niets zeggen we ‘Results driven by people and technology’ ”.

Reflecteren op de digitale strategie met BusinessITScan

Na jaren van harde groei, vond Arjan het tijd om de interne IT-diensten en IT-platformen kritisch tegen het licht te houden: “Onze kernapplicatie wordt stevig vernieuwd, daar investeren we veel tijd, aandacht en geld in. Daarom hebben we Inter Essence gevraagd om te reflecteren op dit cruciale project, onze interne IT-diensten en de wijze waarop we met onze externe IT-dienstverleners samenwerken.”

Paul de Roode van Inter Essence stelde voor om voor om de BusinessITScan in te zetten: “als partner in het ecosysteem van IT’s Teamwork leek me dat de ideale digitale thermometer. Zo hebben we in zeer korte tijd voor een scherp tarief alle succesfactoren voor digitale transformatie met de belangrijkste betrokkenen van Caliber doorgelicht”.

Welke inzichten leverde dit op?

Arjan en Marcellus vertellen: “Voor onze projecten en onze strategie hebben we naast de inzichten uit de BusinessITScan, ook veel geleerd van de gesprekken met Paul de Roode. Zelf zijn we hard aan het werk, maar reflecteren op de aanpak en prioriteiten bleek erg nuttig. Ook zagen we in het dashboard en adviesrapport dat de BusinessITScan genereert, dat we een aantal thema’s echt beter in de verf moeten zetten”.

Waar sta je nu?

"Met de verkregen inzichten hebben we een aantal prioriteiten gesteld voor de korte termijn. Door de focus aan te brengen en uit te dragen ontstaat duidelijkheid en rust, en kunnen we nog vóór de zomervakantie versnellen. Daarna pakken we met de handige Best Practices van IT’s Teamwork de draad weer op!”